Đilas: Kada je pao nadvožnjak u Đenovi 50 ljudi je uhapšeno odmah

 09. novembar 2024. 11:59

“Sedam dana od dana kad je napravljen zločin i kada je život izgubilo 14 ljudi da niko nije uhapšen, to je vest svih vesti, oni su realno ubijeni zato što je tamo jasno kršen zakon, zato što je ogromna korupcija, zato što je neznanje, nestručnost, kad se  desilo nešto tako u Đenovi pre nekoliko godina, kad je pao  nadvožnjak, 50 ljudi uhapšeno odmah” rekao je predsednik Stranke slobode i pravde Dragan Đilas u Dnevniku Nova S. 

 

Đilas je rekao da koliko vidi vlast hapsi bez problema za šest minuta i šest sekundi, ali ovde se očigledno  radi na tome da se što više dokaza skloni, da se što više stvari stavi negde u neke fioke, mi ni dan danas nemamo uvid u ugovor za tu Železničku stanicu, ni kako je rađeno, a čuli smo od kolega iz opozicije da ne samo da nije imala upotrebnu dozvolu, nego da je građevinsku dozvolu odnosno prijavu radova dobila 14 dana pre nego što se nesreća desila.

 

 

Đilas je ocenio da je opozicija ta koja treba da govori ljudima šta se dešava, da ukazuje na sve moguće probleme i afere i korupciju i kriminal i zduženja zemlje i sve što nam se loše dešava.

 

“Ali imamo i neku odgovornost prema građanima, zbog toga mi tražimo da se uradi vanredna kontrola svih objekata koji su građeni ili koji se grade u poslednjih 10 do 12 godina u Srbiji, zato što postoji opravdana sumnja, šta je garancija da druge stvari koje su na isti način dogovarane u kafanama i kabinetima, bez tendera, bez procene vrednosti radova, bez odgovarajuće očigledno projektne dokumentacije, kako znamo se neće ponoviti, 

 

“Bio sam šokiran tom informacijom da neki objekat kroz koji prolaze ljudi nema upotrebnu dozvolu, ne možete da otvorite školu, obdanište, dom zdravlja, železničku stanicu, most ako nemate upotrebnu dozvolu, jer ljudi ne znam koliko znaju, vi kad nešto radite, vi prijavite radove imate građevinsku dozvolu, kad završite, onda dođu ljudi kojima ste prijavili, koji su stručni, provere šta ste uradili, da li je to urađeno dobro, kvalitetno, da l' su odstupili od projekta i ako je sve u redu, daju vam upotrebnu dozvolu, tad ljudi, obični građani mogu uđu u taj objekat. Most na Adi je od prvog dana imao privremenu upotrebnu dozvolu, ali privremena upotrebna dozvola je isto što je upotrebna dozvola samo što je ima ograničen rok i morate u tom roku da dobijete novu, zato što ministarstvo ili Republika daje dozvole za mostove, ministarstvo nam nije dalo trajnu, nego je dalo privremenu, pa su onda oni mene, kao što znate, smenili i dalje se bavili time” objašnjava Đilas. 

 

“Ali dovoljno je pogledati kako izgleda Most na Adi, danas posle 12 godina, dovoljno je da pogledate kako izgledaju svi objekti koji su u Beogradu napravljeni u tih pet godina kada sam ja bio gradonačelnik od Bulevara kralja Aleksandra, 40-ak obdaništa, devet osnovnih škola, 15 fiskulturnih sala, da vidite da se ništa ne raspada, sve raspada kao što možete da vidite” zaključio je Đilas.