Šebek: 7 dana pred početak školske godine u Subotici nijedna osnovna škola nema po zakonu obeležene pešačke prelaze

 25. avgust 2023. 14:41

“Nijedna Osnovna škola u gradu nema adekvatni pešački prelaz u svojoj blizini. Najstrašniji primer je Osnovna škola "Matko Vuković" u čijoj blizini nema ni traga od pešačkog prelaza,a to znači da su tokom cele prethodne školske godine đaci bili u neposrednoj opasnosti tokom prelaska puta do škole i nazad.Ovom prilikom postavljam pitanje direktorici škole Mirjani Stevanović koliko puta je pozvala nadležne inspekcijske organe da reaguju da bi zaštitila svoje đake oko škole i ako to nijednom nije uradila, pitamo je: „Zašto nije?“ izjavio je predsednik Gradskog odbora Stranke slobode i pravde u Subotici Rober Šebek na današnjoj konferenciji za štampu i dodao da će SSP zbog toga podneti i krivičnu prijavu nadležnom organu i pozvao Balinta Pastora da tokom polumaratona koji treba da se održi ovih dana “pogleda svoj grad tokom trčanja i da obrati pažnju na katastrofalnu horizontalnu signalizaciju na putevima

Robert Šebek i Laslo Čisar

Robert Šebek i Laslo Čisar

 

 

Šebek je dodao da je njen profil na društvenoj mreži pun hvalospeva Srpskoj naprednoj stranci, a znamo da im je parola na zadnjim izborima bila "Za našu decu", stoga je upitao Mirjanu Stevanović: „da li je ovo stvarno za našu decu?“

 

Šebek je rekao da je SSP dokumentovala stanje na terenu i pokazao je  fotografije svih puteva u blizini škola i nijedan od njih nema zakonski regulisanu signalizaciju, te je podsetio na članove 5, 7 i 23 Zakona o bezbednosti u saobraćaju.

 

-Do početka školske godine ima još 7 dana. Od 1. septembra đaci će ponovo krenuti u školu i smatram da nema potrebe isticati da su oni uvek bili posebno ugroženi učesnici saobraćaja. Gospodine Stevane Bakiću i Gospodine Balint Pastore molim Vas da izdvojite dva minuta pažnje da Vam pokažem u kakvom su stanju naše saobraćajnice u gradu koji vi vodite i koliko je bezbednost građana ugrožena, zbog pre svega nemara (da ne upotrebim grublju reč) onih ljudi kojih ste vi birali da vode Javno preduzeće koje upravlja opštinskim putevima i nemara onih inspekcija koja bi trebala da reaguju ukoliko dođe do ovakvog katastrofalnog stanja na putevima, rekao je Šebek.

 

 

Šebek je na konferenciji pokazao i u kakvom su stanju putevi u Subotici i apelovao na vlast do to mora pod hitno da se reši jer su životi ljudi u sabraćaju ugroženi.

 

-Zadnji segmenat našeg dokumentovanje stanja na lokalnim putevima su udarne rupe koji su za bicigliste i motoriste naročito opasni.Pokazaćemo tri primera. Prvi primer su ogromni "krateri" na kolovozu u Kosovskoj ulici. Drugi primer su udarne rupe velikih razmera u ulici Milutina Uskokovića. A treći primer je u Kireškoj ulici gde putari ne mogu mesecima da se izbore sa jednim "kraterom" prečnika 1m*1m. Ove udarne rupe ne samo da ugrožavaju bezbednost učesnika u saobraćaju, nego i uništavaju vozila građana Subotice.  I da ne zaboravim ovde pri kraju mog obraćanja da bužet nikad nije bio veći, preko 9 milijardi i 200 miliona dinara. Imamo da izdvaljamo 15 miliona evra za Akvapark, imamo za Studiju izvodjivosti u vezi Sutransa 130000 evra, a nemamo par hiljada evra da obezbedimo barem deci adekvatne pešačke prelaze blizu škola. Izgleda da ćemo morati sledeće godine da izdvojimo od novo usvojenog budžeta jednu veću sumu za izgradnju jedne veće pritvorske jedinice u gradu Subotici ako građani budu u ovakvoj meri ugroženi u saobraćaju u Subotici zbog bahaćenja i nemara one Sns-Svm koalicije koji se kunu u "Našu decu", izjavio je Šebek.

 

“U toku je priprema krivične prijave koju ćemo predati nadležnim organima protiv upravljača lokalnih puteva, a to je „Javno preduzeće za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje“ iz Subotice zbog ugrožavanja bezbednosti građana, a pre svega školske dece” zaključio je Šebek.

 

 

 

 

 

 


Prisutnima se obratio i predsdenik Izvršnog odbora SSP-a Laslo Čisar koji je rekao je da svako ko se bar jednom vozio ulicama Subotice imao je prilike da primeti ne mali broj znakova koji su išarani auto-sprejevima i sličnim sredstvima, a u takvim situacijama učesnici u saobraćaju ne samo da su pogrešno obavešteni već su i dovedeni u zabludu, što indirektno utiče na njihovo ponašanje, posebno ukoliko je reč o znakovima zabrane ili opasnosti.

 

“Ukazao bih na još jedan veliki problem,pored veoma loše ili nikako ne održavane putne signalizacije na putevima u gradu postoji i problem uskog asfalta u ulicama gde postoji mogućnost proširenja. Kada su ove ulice asfaltirane,frekvencija saobraćaja je bila takva da realno nije bilo potrebe za širim asfaltom. Međutim,u poslednjih dvadeset,a naročito u poslednjih deset godina je broj motornih vozila toliko porastao da ta širina ne može podneti današnju frekvenciju saobraćaja.Bankina je sva u rupama pa kod mimoilaženja vrlo lako može doći do oštećenja vozila. Kao primer,naveo bih ulice: Frana Supila,Milutina Uskokovića i Kireška ulica.

Jedini zaključak koji možemo reći je da Organi lokalne samouprave ne rade svoj posao” zaključio je Čisar.