Gođevac: Sistem GSP-a se raspao zbog nesposobnih naprednjačkih funkcionera
28. april 2023. 12:47
Niko više u Beogradu ne zna ni koliko koštaju karte u javnom gradskom prevozu, ni kome ih plaćaju, a ni kome taj novac na kraju odlazi.
Novo beogradsko preduzeće za naplatu karata je poništio dva tendera. Jedan pregovarački za naplatu karata koji je kompletna javnost okarakterisala kao „pokušaj nameštanja tendera“ za KentKart, u skladu sa snimcima objavljenim od strane „Birn“. Međutim postojao je i drugi tender koji je objavljen 13. aprila za čuveni GPS sistem za "praćenje" vozila javnog gradskog prevoznika. Ovaj drugi tender je obustavljen sa neverovatnim obrazloženjem da su zaintetesovani ponuđači u postupku davali "bolje altentaive" i rešenja od onih koja su tražena u tenderskoj dokumentaciji. Zaključak koji se nameće je da gradska SNS vlast i ne zna koje rešenje namerava da implementira odnosno da ne zna šta je najefikasnije softversko rešenje za sistem javnog gradskog prevoza.
U ovom trenutku više uopšte nije jasno ko vrši naplatu karata, i gde na kraju odlazi novac Beograđana? Ako idu na račun čuvenog KentKarta, da li oni izvršavaju svoje doskorašnje finansijske obaveze imajući u vidu da je grad Beograd jednostrano raskinuo ugovor? Ako novac ne ide KentKartu, kome ide, koja i čija oprema se koristi za naplatu karata. Nikome nije jasno da li se kontrolišu privatni prevoznici da li su na ulici po redu vožnje, niti kako im i po kojim kriterijumima Grad vrši plaćanje ako nema GPS sistema za praćenje kretanja vozila? Nejasno je i šta je urađeno sa svojinom grada Beograda, opremom i softverom za naplatu karata koju je Beograd stekao 2020. godine. U čijem je posedu i ko od toga zaradjuje?
Odgovorna vlast bi još 2020. godine preuzela naplatu karata i ne bi bilo nikakvih problema Odgovorna vlast ne bi ni potpisivala novi ugovor sa Kentkartom 2021 da za korišćenje opreme i softvera Grada Beograda dobija proviziju. Odgovrna vlast ne bi raskidala ugovor sa Kentkartom, a da nema već spreman ceo sistem koji može odmah da se implementira i funkcioniše. Sve ovo je raspad sistema javnog gradskog prevoza zbog neodgovornih i nesposobnih naprednjačkih funkcionera, a posledice kao i u mnogim drugim slučajevima, snose Beograđani.
Ana Gođevac, potpredsednica Gradskog odbora SSP Beograd i odbornica u Skupštini grada