Sokolu potkresana krila!
12. januar 2023. 00:00
Više puta smo tokom izvođenja radova na pruzi Beograd – Novi Sad upozoravali na probijanje rokova, rast cene i loš kvalitet radova. Postavljali smo pitanje zašto gradimo prugu za brzine do 200km/h umesto pruge sa maksimalnom brzinom do 160km/h, koja je mnogo jeftinija i lakša za održavanje. Svaki put smo za te tvrdnje napadnuti od strane vlasti kao neznalice i protivnici napretka Srbije. Danas, nepunih godinu dana od završetka radova stigla je potvrda da smo bili u pravu.
Železnice Srbije su naime 10. januara na četiri deonice ove pruge u ukupnoj dužini od šest kilometara, zbog kako su navele „loše geometrije koloseka“, naložile mašinovođama da brzinu voza sa 200km/h spuste na 160km/h! Lagane vožnje, kako piše u ovom dopisu, naložene su na delovima pruge između Stare Pazove i Inđije, kao i na delu od Beške do Karlovačkih Vinograda. Do ovakve odluke je došlo jer su mašinovođe prijavile lupanje i podrhtavanje garnitura na pomenutim deonicama uz napomenu da je saobraćaj po projektovanim brzinama nebezbedan.
Kako je moguće da potpuno nova skupo plaćena pruga nije izdržala ni deset meseci upotrebe? Da li je moguće i u kom roku otkloniti uočene nedostatke? Ko će snositi troškove popravke? Ko će izvoditi radove kada se zna da neke od kompanija koje su taj posao dobile bez tendera više nisu u Srbiji? Ko je vršio nadzor i dao saglasnost za korišćenje pruge koja, sada je jasno, nije urađena kako je trebalo? Ovo su samo neka od pitanja na koja su dužni da građanima odgovore nadležni u Vladi i u Železnicama Srbije. Uz naravno sankcije za one koji su odgovorni za to što srpski soko od 10. januara sporije leti.