SSP Čukarica: Pomeranje roka za izgradnju metroa - najnoviji dokaz nesposobnosti Aleksandra Šapića

 04. decembar 2024. 16:11

Pomeranjem roka za završetak prve linije beogradskog metroa po ko zna koji put, sada na 2030. godinu, Aleksandar Šapić je i najvećim skepticima pokazao da je došao poslednji trenutak da se skloni sa mesta gradonačelnika.

Nije sporan samo rok, već i trasa ove linije za koju je planirano da povezuje Železnik i Pančevački most. Građani Čukarice se pitaju zašto je planirano da metro saobraća preko Makiša koji je nenaseljen, a obilazi gusto naseljene delove opštine. Primedbe je dao i Građevinski fakultet 2021. godine, sa obrazloženjem da se koncentracija stanovanja i radnih mesta nalazi u delovima starog dela grada i Novog Beograda i da prva linija metroa mora da povezuje ta dva dela grada. Druga primedba tada je bila da je prekršen član 133. Zakona o planiranju i izgradnji, po kome posao projektovanja i izgradnje metroa, počevši od nivoa generalnog projekta sa prethodnom studijom opravdanosti, mora da vodi Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Naravno, obe ove primedbe, kao i sve ostale, su odbijene.
Građanima i stručnoj javnosti takođe nije poznato zašto se najvaljuje potpisivanje ugovora baš sa Power China i francuskom kompanijom Alstom, koje su glavne klauzule ugovora, uključujući cenu, zašto će ove godine iz budžeta grada biti potrošeno 500 miliona dinara za troškove metroa koji još uvek nije izgrađen mada je prvobitno najavljen za 2022. godinu, zašto će u preduzeću "Beogradski metro i voz" do kraja godine biti 87 zaposlenih, među kojima pet izvršnih direktora, sa prosečnom platom 190.000 dinara, kao i mnoga druga pitanja.
U celoj ovoj priči jasno je samo da je gradska vlast nesposobna da se izbori sa izazovima od strateškog značaja za život stanovnika Beograda i da je potrebno da ovaj zadatak prepusti onome ko to zna da radi. U suprotnom, ko zna koliko još puta će rok biti pomeren, a građani Čukarice satima čekati autobuse i putovati do grada.

OO SSP Čukarica