Zečević (SSP): Umesto radnih grupa potrebne su konkretne akcije

 28. novembar 2022. 00:00

Davno smo naučili da kada vlast nešto ne želi da reši onda formira Radnu grupu. Tu školu je izučio i ministar Ružić. Zato je povodom eksplozije vršnjačkog nasilja i nasilja prema nastavnicima i odlučio da formira jos jednu. I sve to da bi se kako kaže “utegnuo sistem” koji očigledno ne radi o čemu svedoče oči moje koleginice iz Trstenika i suze dece žrtava nasilja koje se ispisuju iz škola češće nego što se to dešava nasilnicima. Uz put je ministar Ružić malo kritikovao roditelje i poručio da treba da prijave nasilje i naglasio da je neophodno vratiti autoritet nastavnicima. Da stvar nije ovoliko ozbiljna možda bh mogla da citiram svoje đake koji na ovakve orginalne ideje kažu ” Dobro jutro, Kolumbo!”
Novi stari ministar obrazovanja je o autoritetu prosvetnih radnika morao da razmišlja kada nam je odredio plate ispod proseka ili kada je glasno ćutao dok je ova vlast na funkcije ministara, direktora, predsednika opština, državnih sekretara postavljala ljude sa lažnim diplomama, kao sto su Aleksandar Šapić, dokazane prepisivače naučnih radova poput Siniše Malog ili potpuno nekompetentne partijske kadrove poput Grčića koji je uništio EPS. O autoritetu prosvetnih radnika vlast je trebalo da razmišlja kada je napravljen sistem u kome se po političkoj podobnosti postavljaju i smenjuju direktori, dok roditelji i đaci protestuju zbog takvih postavljenja. O autoritetu je trebalo razmišljati i kada se cela vlada pravila da ne čuje predloge Stranke slobode i pravde da se smanji broj učenika u odeljenju i tako omogući kvalitetniji nastavni proces. Umesto svega ovoga, ova vlast se bavila neistomišljenicima i promocijom agresije. Ova vlast zapravo počiva na agresiji, a ona sa verbalne zakonomerno prelazi u fizičku. Žrtve smo svi, žrtve su učenici, žrtve su moje koleginice i kolege u učionicama.
I zato umesto još jedne radne grupe i hiperpodukcije protokola koji ne rešavaju ništa, potrebno je da ministri, najviši predstavnici vlasti, poslanici, državni i paradržavni mediji prestanu sa verbalnom agresijom prema neistomišljenicima, javnim ličnostima i opoziciji i tako doprinesu smirivanju nenormalnih tenzija u kojima nam odrastaju deca. A, pre svega potrebno je za sve prosvetne radnike obezbediti status službenih lica kao sto su to učinile i neke zemlje u okruženju. To je politička odluka koja ne košta ništa. Zatim je neophodno napraviti efikasan model prevencije i sprečavanja vršnjačkog nasilja po ugledu na Finsku, gde su svi učenici aktivno uključeni u prepoznavanje svakog oblika nasilja i zaštitu žrtava u okruženju u kome je svaka agresija neprihvatljiva. I ovo je stvar odluke, a implementacija se vrši kroz nastavu i uz pomoć za to specijalizovanih kolega. Posle tih interventnih mera svi zajedno moramo da se posvetimo procesu transformacije Srbije iz zemlje zvanja koja se stiču na bazi politicke pripadnosti u zemlju znanja koje se stiče u učionicama. U tim učionicama su ljudi koji vole svoj posao, potrebni su im normalni uslovi za rad, zaštita od nasilnika i poštovanje države. To je sve posao vlasti koja na obrazovanju štedi, jer ga tretira kao trošak, a ne kao investiciju.
Za Stranku slobode i pravde obrazovanje je najvažniji razvojni resurs i karta za dobar život i garantujemo da ćemo se izboriti da dobije taj status. U takvoj atmosferi učenici će poštovati one koji su se opredelili da sopstveni život posvete obrazovanju njih i njihovih vršnjaka sa kojima će praviti prijateljstva za ceo život.

 

Nataša Zečević, predsednica Resoirnog odbora za nobrazovanje Stranke slobode i pravde